ZAPRASZAMY W CZASIE TRWANIA ROKU SZKOLNEGO!

Zajęcia dedykowane

W oparciu o naszą bazę dydaktyczną i kadrę, Centrum Nauki Keplera Centrum Przyrodnicze przygotowało pakiet zajęć dedykowanych.

Tematyka i przebieg zajęć zostały zaplanowane w taki sposób, aby zapewnić komfortowe warunki pracy uczestników.

Maksymalna liczba osób: 25/klasa (liczba nie uwzględnia opiekunów). Z wyjątkiem zajęć „NIEZWYKŁA – ZWYKŁA WODA”, które są przewidziane dla 20 dzieci.

Zajęcia trwające ok. 45 minut, odbywają się w środy i piątki, o godzinie 10:00 i 12:00.

Zajęcia odbywają się w salach dydaktycznych. Koszt to 15,00 PLN/uczestnik (wyjątek – 20,00 PLN za zajęcia „A MOŻE MORZE? RYBY BAŁTYKU”) i 1,00 PLN/opiekun (dotyczy 1 opiekuna na 15 osób). Cena zajęć wyjazdowych dla przedszkoli wynosi 20,00 PLN/uczestnika, a realizowane będą w placówkach na terenie miasta Zielona Góra.

Karta zgłoszeniowa uwzględnia zapoznanie się z regulaminem.

Prosimy o kontakt z nami w celu wyboru zajęć oraz ustalenia terminów.

Dane kontaktowe: tel.: 660 481 635, e-mail: zajecia@centrumnaukikeplera.pl.

Formularz zgłoszeniowy

Prosimy o wypełnienie i przysłanie na adres e-mail: zajecia@centrumnaukikeplera.pl.

akademia-modych-projektantw-fot.-m.-konys-redni

Tematy zajęć

>

Nazwa zajęć Grupa wiekowa
A MOŻE MORZE? RYBY BAŁTYKU bez ograniczeń
ŚWIAT BRYŁ 5+ lat
ŚWIAT FRAKTALI 7+ lat
NA TROPIE TOPIELICY I „SPÓŁKI” – WARSZTATY MIKROSKOPOWE bez ograniczeń
NIEZWYKŁA – ZWYKŁA WODA 10-13 lat (zajęcia dedykowane uczniom klas IV-VII, zgodne z podstawą programową Chemia w klasie 7)
PODNIEBNA PRZYGODA 3-7 lat
DinoŚwiat 3-9 lat
OZOBOTY W AKCJI 5-13 lat
FASCYNUJĄCE OWADY 4+ lat
ŚWIAT GADÓW 4+ lat

Opis zajęć

1. A MOŻE MORZE? RYBY BAŁTYKU

Cena zajęć: 20 PLN/osobę i 1 PLN/uczestnika

Jest to nasza nowa oferta zajęć dedykowanych. Dr Tomasz Kijewski z Instytutu Oceanologii Polskiej Akademii Nauk opowie, prosto z plaży, jak powstało Morze Bałtyckie, dlaczego jest wyjątkowe i jak to możliwe, że żyją w nim ryby, które spotkamy w rzekach i jeziorach. Wraz z Kasią, mieszkanką Norwegii, dotrzemy wirtualnie nad Morze Północne i pokażemy cieśniny duńskie dzięki którym słone, chłodne i bogate w tlen wody Morza Północnego łączą się z naszym Morzem Bałtyckim. Na zajęciach ich uczestnicy poznają niesamowite ryby, zobaczą pod mikroskopem ich łuski, a na koniec wykonają swoją rybę hand-made.

2. ŚWIAT BRYŁ

Zajęcia poszerzające wiedzę o figurach przestrzennych, pozwalające dostrzec je w otaczającym nas świecie i w różnych dziedzinach życia. Na zajęciach rozwijamy wyobraźnię, a także poznajemy bryły platońskie. Każdy uczestnik zbuduje swoją bryłę i zabierze ją do domu.

3. ŚWIAT FRAKTALI  

Zajęcia zajmujące się fascynującym światem przyrody postrzeganym oczyma matematyka. Natura jest zaprogramowana optymalnie i logicznie, według powtarzalnych, uniwersalnych reguł, które naukowcy potrafią zbadać, zrozumieć i jednoznacznie opisać matematycznymi zależnościami, wzorami. Na zajęciach zajmiemy się jednym z fenomenów jakim jest zachwycająca symetria w naturze, fraktalami oraz ciągiem Fibonacciego.

4. NA TROPIE TOPIELICY I „SPÓŁKI” – WARSZTATY MIKROSKOPOWE

Zajęcia laboratoryjne, podczas których uczestnicy, z wykorzystaniem mikroskopów i materiałów pomocniczych, będą poszukiwać i tropić niewielkie bezkręgowce żyjące w słodkich wodach.
Możemy się spodziewać znalezienia pijawki, topielicy, widelnicy czy larwy ważki.
Uczestnicy poznają pracę z mikroskopem oraz życie małych śródlądowych bezkręgowców. Zajęcia są przygotowane dla dwóch grup, dla najmłodszych oraz młodzieży.
Dobra zabawa gwarantowana!

5. NIEZWYKŁA – ZWYKŁA WODA 

Woda jest substancją niezwykłą, a my przyzwyczajeni do faktu, że jest wszechobecna, nie zdajemy sobie z tego sprawy. Nawet tak oczywista rzecz jak to, że lód unosi się na powierzchni wody w stanie ciekłym jest w świecie materii czymś bardzo wyjątkowym. Na naszych zajęciach uczniowie poprzez eksperymentowanie poznają właściwości fizyczne wody, takie jak: gęstość czy też  napięcie powierzchniowe. Poznają m.in. takie pojęcia jak rozpuszczalnik i roztwór oraz zbadają zdolność do rozpuszczania się różnych substancji w wodzie.

6. PODNIEBNA PRZYGODA 

Zabierzemy uczestników zajęć w fascynującą podniebną przygodę. Proponujemy naukę poprzez zabawę w świetnej „atmosferze”, a tematyka dotycząca powietrza nie będzie miała tajemnic. Proponujemy odlotowe laboratorium i warsztaty zabawek napędzanych powietrzem, a dodatkowo z naszych zajęć nikt nie wyjdzie z pustymi rękami.

7. DinoŚwiat  

Na zajęciach dzieci wyruszą w fascynującą podróż w przeszłość. Będą mogły poczuć się jak na ekspedycji paleontologicznej. Trylobity, amonity, dinozaury i inne niesamowite stwory nie będą im obce. Nowoczesne technologie będą wspomagały tę podróż, a na uczestników zajęć czekają gadżety upominkowe. Zajęcia prowadzone są metodami warsztatowymi z elementami pokazowymi.

8. OZOBOTY W AKCJI

Ozoboty zabiorą uczestników zajęć w niesamowitą przygodę rysowania, rozwiązywania problemów i pracy grupowej. Za pomocą kolorowych kodów (na kartce papieru lub przy pomocy specjalnych puzzli) zaprogramujemy zadania, które wykona robot. Dodatkową atrakcją będą roboty mTINY, które będzie  można zaprogramować przy użyciu specjalnego, cyfrowego pióra. Zadania będą dostosowane do danej grupy wiekowej.

9. FASCYNUJĄCE OWADY

Zajęcia, dostosowane do przedziału wiekowego uczestników, będą obejmować wybrane zagadnienia związane ze światem owadów. Uczestnicy poznają m. in.: budowę owadów, przystosowania do trybu życia i różnorodność tej grupy bezkręgowców. Podczas zajęć będzie możliwość obserwacja żywych owadów.

10. Świat gadów

Zapraszamy na spotkanie z naszymi gadami, czyli z gekonami, agamą i wężami. Poznamy ich zwyczaje i dowiemy się więcej o tych zwierzętach, czym się różnią między sobą.  Główną atrakcją będzie oczywiście spotkanie z żywymi zwierzętami.

Galeria

Sprzęt multimedialny

CNK-CP dysponuje nowoczesnym sprzętem multimedialnym. Są to m.in.:

  1. Wysokiej klasy rzutniki i komputery.
  2. Tablica multimedialna.
  3. Specjalistyczne oprogramowanie + sensory głębi Microsoft Kinect, Microsoft Kinect for Windows.
  4. Gogle Oculus Rift VR (wirtualna rzeczywistość).
Skip to content