Zajęcia dedykowane

W oparciu o naszą bazę dydaktyczną i kadrę, Centrum Nauki Keplera Centrum Przyrodnicze przygotowało pakiet zajęć dedykowanych dla grup.

Tematyka i przebieg zajęć zostały zaplanowane w taki sposób, aby zapewnić komfortowe warunki pracy uczestników.

Maksymalna liczba osób: 25/klasa (liczba nie uwzględnia opiekunów). Z wyjątkiem zajęć „Magiczna woda”, które są przewidziane dla 20 dzieci.

Zajęcia trwające ok. 45 minut, odbywają się w od wtorku do piątku o godzinie 10:00 i 12:00.

Zajęcia odbywają się w salach dydaktycznych. Koszt to 12,00 PLN/uczestnik i 1,00 PLN/opiekun (dotyczy 1 opiekuna na 15 osób). Cena zajęć wyjazdowych dla przedszkoli wynosi 20,00 PLN/uczestnika, a realizowane będą w placówkach na terenie miasta Zielona Góra. Karta zgłoszeniowa uwzględnia zapoznanie się z regulaminem.

Zajęcia dedykowane ze zwiedzaniem sal

Zajęcia połączone ze zwiedzaniem sal ekspozycyjnych odbywają się w godzinach 10:00-11:30 i 12:00-13:30.

Koszt to 20,00 PLN/uczestnik i 1,00 PLN/opiekun (dotyczy 1 opiekuna na 15 osób).

Prosimy o kontakt z nami w celu wyboru zajęć oraz ustalenia terminów.

Dane kontaktowe: tel.: 660 481 635, e-mail: zajecia@centrumnaukikeplera.pl.

Zajęcia dedykowane – informacje

Wszystkie informacje w jednym pliku.

Formularz zgłoszeniowy

Prosimy o wypełnienie i przysłanie na adres e-mail: zajecia@centrumnaukikeplera.pl.

Regulamin udziału w zajęciach

Zasady udziału w zajęciach, wynikające z zagrożenia COVID-19.

akademia-modych-projektantw-fot.-m.-konys-redni

Tematy zajęć

Nazwa zajęć Grupa wiekowa
FASCYNUJĄCE OWADY 5-16
POD NAPIĘCIEM 4-12
DINO ŚWIAT 4-12
MAGICZNA WODA* 4-12
WIDOWISKOWA CHEMIA 4-12
CHEMIA NA TALERZU 4-12
ŻYWA EDUKACJA HERPETOLOGICZNA 5-12
ŚWIAT BRYŁ 5-12
MATEMATYKA W PRZYRODZIE 5-12
NA TROPIE TOPIELICY od 4 lat

*  — Liczba uczestników 20 osób.

Opis zajęć

1. FASCYNUJĄCE OWADY

Warsztaty będą poruszać tematykę budowy owadów, przystosowania do trybu życia itp. Podczas zajęć przeprowadzimy obserwacje makroskopowe i mikroskopowe preparatów i żywych owadów.

Zajęcia na temat owadów.

 

2. POD NAPIĘCIEM

Na zajęciach dowiemy się m.in. jak powstaje ładunek elektryczny i prąd, spróbujemy tez odpowiedzieć na pytanie, czy wszystko przewodzi prąd.
Zajęcia prowadzone są w trybie warsztatowym. Podczas warsztatów uczestnikom zostaną przybliżone zagadnienia z elektrostatyki. Poznają metody elektryzowania ciał przez tarcie i indukcję, zapoznają się z urządzeniami związanymi z tą tematyką np. generatorem Van de Graaffa, oraz nauczą się budować
prosty układ elektryczny.

3. DINOŚWIAT

Na zajęciach dzieci wyruszą w fascynującą podróż w przeszłość. Będą mogły poczuć się jak na ekspedycji paleontologicznej. Trylobity, amonity, dinozaury i inne niesamowite, prehistoryczne zwierzęta nie będą im obce. Nowoczesne technologie będą wspomagały tę podróż, a i nie zabraknie miłego upominku. Zajęcia prowadzone metodami warsztatowymi z elementami pokazowymi.

4. ŻYWA EDUKACJA HERPETOLOGICZNA

Celem zajęć jest przedstawienie rodzimych gatunków węży, oraz zaobserwowanie charakterystycznych cech budowy anatomicznej, pozwalających na ich rozpoznanie. Uczestnicy będą mogli poznać znaczenie tych gadów w środowisku naturalnym i potrzebę ich ochrony, a także dowiedzieć się jak się zachować, gdy się je spotka. Podczas zajęć będzie można obserwować żywego, terrarystycznego węża, oraz rozpoznawać rodzime gatunki węży po ich wylinkach.

Dodatkowo uczestnicy wcielą się w ich rolę i wezmą udział w inspirowanych nimi grach i zabawach.

5. MAGICZNA WODA

Zajęcia pozwolą znaleźć odpowiedź na pytanie, na czym polega MAGIA WODY. Dowiemy się jak woda wpływa na otaczający nas świat. Uczestnicy przeprowadzą samodzielnie doświadczenia, dzięki którym poznają niezwykłe własności zwykłej wody.

6. WIDOWISKOWA CHEMIA

Zajęcia, poprzez szereg zaskakujących eksperymentów, mają na celu zachęcić uczestników do zgłębiania tajników chemii. Uczestnicy będą mieli okazję samodzielnie wykonywać bezpieczne i proste doświadczenia chemiczne pod czujnym okiem prowadzących. Podczas tych zajęć przekonamy się, że chemia jest niezwykle ciekawa i towarzyszy nam każdego dnia.

Poziom merytoryczny zajęć będzie dostosowany do wieku uczestników.

Zajęcia chemiczne

7. CHEMIA NA TALERZU

Zajęcia prowadzone będą metodami warsztatowymi z elementami pokazowymi w oparciu o aktywne techniki pracy mające na celu zachęcić uczestników do zgłębiania wiedzy dotyczącej roli składników odżywczych, źródeł ich występowania jak i wdrażanie zasad zdrowego odżywiania. Uczestnicy będą mieli okazję samodzielnie wykonywać bezpieczne i proste doświadczenia chemiczne pod czujnym okiem prowadzących. Zajęcia zostały przygotowane tak, aby uczestnik oprócz uśmiechu na twarzy wyniósł ze sobą większy bagaż doświadczeń, pomysłów, obserwacji badawczych jak i wiedzy.

8. ŚWIAT BRYŁ

Zajęcia poszerzające wiedzę o figurach przestrzennych, pozwalające dostrzec je w otaczającym nas  świecie i w różnych dziedzinach życia. Na zajęciach rozwijamy wyobraźnię, a także poznajemy bryły platońskie. Każdy zbuduje swoją bryłę i zabierze ją do domu.

9. MATEMATYKA W PRZYRODZIE

Zajęcia zajmujące się fascynującym światem przyrody postrzeganym oczyma matematyka. Natura jest zaprogramowana optymalnie i logicznie, według powtarzalnych, uniwersalnych reguł, które naukowcy potrafią zbadać, zrozumieć i jednoznacznie opisać matematycznymi zależnościami, wzorami. Na zajęciach zajmiemy się jednym z fenomenów jakim jest zachwycająca symetria w naturze, geometria oraz ciąg Fibonacciego.

10. NA TROPIE TOPIELICY

Zajęcia laboratoryjne, podczas których uczestnicy, z wykorzystaniem mikroskopów i materiałów pomocniczych, będą poszukiwać i tropić niewielkie bezkręgowce żyjące w słodkich wodach.
Możemy się spodziewać znalezienia pijawki, topielicy, widelnicy czy larwy ważki.
Uczestnicy poznają pracę z mikroskopem oraz życie małych śródlądowych bezkręgowców. Zajęcia są przygotowane dla dwóch grup, dla dzieci oraz starszych.

Dobra zabawa gwarantowana!

Galeria

Sprzęt multimedialny

CNK-CP dysponuje nowoczesnym sprzętem multimedialnym. Są to m.in.:

  1. Wysokiej klasy rzutniki i komputery.
  2. Tablica multimedialna.
  3. Specjalistyczne oprogramowanie + sensory głębi Microsoft Kinect, Microsoft Kinect for Windows.
  4. Gogle Oculus Rift VR (wirtualna rzeczywistość).